Kuka runoilija on kirjoittanut seuraavat säkeet: "Te tupaan käykää, te rakkaat vainajat, te joulun katoamattoman haltijat. Tule, äiti, lietesi luo, tule…

Kysytty

Kuka runoilija on kirjoittanut seuraavat säkeet:
"Te tupaan käykää, te rakkaat vainajat,
te joulun katoamattoman haltijat.
Tule, äiti, lietesi luo,
tule penkilles, taatto!"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teksti on Kaarlo Sarkian Lapsuuden joulu. Se löytyy ainakin teoksista Lapsuuden joulu. Kauneimmat joulun runot ja laulut. Koonneet Satu Marttila ja Juha Virkkunen. Osa 1. Kirjayhtymä, Hki, 1979 sekä Sarkia, Kaarlo, Runot. 1977.