Otsikko
Kuka puhui ja koska iriadamant -intiaaneista eduskunnan täysistunnossa?

Kysytty

Kuka puhui ja koska iriadamant -intiaaneista eduskunnan täysistunnossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Iriadamant-intiaaneista on vuonna 1993 tehty kirjallinen kysymys ja siihen on annettu vastaus. Kysymys on netissä osoitteessa www.eduskunta.fi | Oikopolkuja: Valtiopäiväasiat ja –asiakirjat | kohtaan Hakusana kirjoita iriadamant* | Hae. Vasemmasta framesta klikkaa auki KK 171/1993. Sivun keskiosan framesta näet, ettei kysymyksestä ole keskusteltu, vaan se on vain annettu tiedoksi. Sivun oikeasta ylälaidasta voit klikata Ohje, jossa kerrotaan miten kysymysten kanssa menetellään.

Voit tutkia myös täysistuntokeskusteluja: samalta sivulta näpäytä Pöytäkirjat. Hakusanalla iriadamant* ei löydy mitään, mutta sanalla intiaani* on jo useita viitteitä.

Valtiopäiväasiakirjat ovat netissä vain muutamilta viime vuosilta. Sitä aikaisemmat asiakirjat ja pöytäkirjat ovat sidotuissa valtiopäiväasiakirjoissa, siis kirjoina, ja niitä voi lainata ja lukea Eduskunnan kirjaston lisäksi myös monissa muissa kirjastoissa, esim. Turun yliopiston kirjastossa.

Eduskunnan kirjaston kotisivulla http://www.eduskunta.fi/kirjasto/ olevasta Selma-tietokannasta voit myös hakea tietoa, samoin Elki-linkkitietokannasta.