Kuka on kirjoittanut vihreänliiton puolue ohjelmat ,uusimmat ja vanhemmat ohjelmat.Siis puoleen ohjelman kirjoittajat suomessa.

Kysytty

Kuka on kirjoittanut vihreänliiton puolue ohjelmat ,uusimmat ja vanhemmat ohjelmat.Siis puoleen ohjelman kirjoittajat suomessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vihreän liiton puoluetoimistosta kerrottiin, että puolueohjelmien kirjoittamisesta vastaa pääsääntöisesti työryhmä. Tekstin kieliasusta voi vastata yksi ryhmän vastuuhenkilö, mutta sisällöllä ei siis ole yhtä kirjoittajaa.

Ohjelmat hyväksyy joko puoluekokous tai puoluekokousten välillä puoluevaltuuskunta. Puoluevaltuuskunnan tehtävänä on päättää periaatteellisista ja ohjelmallisista kannanotoista ja linjauksista.