Kerro jotain kirjoja jotka sopisivat 12 vuotiaan ja fantasia kirjoihin rakastuneelle!

Kysytty

Kerro jotain kirjoja jotka sopisivat 12-vuotiaalle ja fantasiakirjoihin rakastuneelle!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin fantasiakirjoja tai fantasiakirjasarjoja, jotka sopivat 12-vuotiaalle:

Susan Cooperin Pimeä nousee -kirjasarja. Viisiosaisen kirjasarjan ensimmäinen osa Yllä meren alla kiven aloittaa sarjan, jossa Valon ja Pimeän edustajat etsivät pyhää Graalin maljaa. Sarjan muut osat ovat: Pimeä nousee, Viheriä noita, Kuningas Harmaa, Hopeapuu.

Ursula Le Guinin jännittävät ja tarumaiset Maameren tarinat, joiden näyttämönä on Maameren saaristo. Maameren velho on sarjan ensimmäinen osa, jota seuraavat Atuanin holvihaudat, Kaukainen ranta ja Tehanu.

Paljon suosiota saanut J.K. Rowlingin kirjasarja Harry Potter nimisestä pojasta olisi varmasti ikäisellesi sopiva. Sarjan aloittaa Harry Potter ja viisasten kivi.

Hiukan edellisitä poikkevava fantasiaromaani tai ehkä saturomaani on aikaan ja ajan ongelmaan keskittyvä Michael Enden Momo.

Kotimaisen kirjailijan Rita Toivolan Turman kukka olisi varmasti myös jännittävää luettavaa.

Lähimmästä kirjastostasi saat varmasti myös lisää vinkkejä.