Kirjan Nooan arkin rakentamisesta, elämästä arkissa ja maihin noususta

Kysytty

Kuka on kirjoittanut kirjan Nooan arkin rakentamisesta, elämästä arkissa ja maihin noususta. Kirjassa Jumala kuolee ja hänellä on kärpäskruunu yllään. Kirja on aika voimakas ja raadollinen, ei mikään lasten kirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Timothy Findleyn Suuri tulva (Gummerus, 1986).

"Mottyl ihmetteli: Eikö kukaan muu tiennyt? Se itsekö vain ja Jahve - osasivat sanoa, mitä kärpäskruunu tarkoitti?"
"Niin se oli. Astuessaan vaunuihinsa, istuutuessaan kärpästen sekaan ja sulkiessaan oven Kaikkien Luotujen Herra Jumala Isä oli hyväksynyt oman kuolemansa." (s. 132)