Kuka oli Suomen ensimmäinen tasavallan presidentti, joka vieraili Yhdysvalloissa?

Kysytty

Kuka oli Suomen ensimmäinen tasavallan presidentti, joka vieraili Yhdysvalloissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa virallinen Suomen  presidentin valtiovierailu Yhdysvaltoihin oli presidentti Urho Kekkosen vierailu vuonna 1961. Tämän lisäksi presidentit Kekkonen, Mauno Koivisto, Martti Ahtisaari, Tarja Halonen ja Sauli Niinistö ovat käyneet Washingtonissa työ- tai yksityisillä vierailuilla. Helsingin Sanomien artikkelista (28.8.2017) lisää tietoa:

Kekkonen on yhä omaa luokkaansa – Suomen presidentti on päässyt vain kerran viralliselle valtiovierailulle Yhdysvaltoihin - Politiikka | HS.fi