Kuka latinalais-amerikkalainen kirjailija on kirjoittanut israelilais-palestiinalaisesta konfliktista? Kyseessä oli muistaakseni argentiinalainen, mutta voin…

Kysytty

Kuka latinalais-amerikkalainen kirjailija on kirjoittanut israelilais-palestiinalaisesta konfliktista? Kyseessä oli muistaakseni argentiinalainen, mutta voin olla väärässä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailija on meksikolainen Carlos Fuentes ja hänen kirjansa Lohikäärmeen pää, joka on suomennettu 1980. Matti Rossin suomennoksesta on Outi Valle sovittanut Yleisradiolle kuunnelman 1987.

Ks. Wikipedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Carlos_Fuentes

0 ääntä

Kommentit

Kyseisen kirjailijan teoksesta kuultiin joskus 80-luvulla Ylen esittämä radiokuunnelma, jonka perusteella tarinan bongasinkin. Harmi, etten laittanut nimeä korvan taa - en teoksen enkä kirjailijan.
Juoni oli jännittävän polveileva, trillerimäinen ja toisaalta sisälsi fantasian elementtejä. Siinä kuvattiin siis Lähi-Idän konfliktin merkitystä Etelä-Amerikan talouteen ja politiikkaan. Voi kun joku muistaisi...