Kuka Johann Sebastian Bachin säveltäjäjälkeläisistä kuoli viimeisenä ja milloin, vai onko heitä vielä elossa suoraan alenevassa polvessa (sukunimellä Bach)?

Kysytty

Kuka Johann Sebastian Bachin säveltäjäjälkeläisistä kuoli viimeisenä ja milloin, vai onko heitä vielä elossa suoraan alenevassa polvessa (sukunimellä Bach)?

Vastaus

Vastattu

Vuonna 1930 julkaistun artikkelin mukaan viimeinen Bachin tiedetty jälkeläinen oli Carolina Augusta Wilhelmine Ritter, joka kuoli 13 toukokuuta 1871. Myöhemmin on tutkittu lisää ja löydetty, että olisi Von Colson-nimisiä henkilöitä, jotka ovat suoraa sukua, mutta ei siis nimellä Bach.

Tieto täältä (englanniksi). Tällä keskustelupalstalla myös viitataan von Colsoniin ja Göschel-nimiseen henkilöön jälkeläisinä (saksalaisen artikkelin perusteella).