Kuinka suuri on todennäköisyys, että ihmisestä julkaistaan kuolinilmoitus lehdessä? Kun eikö kuitenkin suurimmasta osasta ihmisiä julkaista? Tarkoitan nyt…

Kysytty

Kuinka suuri on todennäköisyys, että ihmisestä julkaistaan kuolinilmoitus lehdessä? Kun eikö kuitenkin suurimmasta osasta ihmisiä julkaista? Tarkoitan nyt lähinnä Suomessa ja mitkä ovat yleisimmät syyt siihen, jos ei julkaista?

Vastaus

Vastattu

Kuolinilmoituksen julkaisu lehdessä on Suomessa tosiaan hyvin yleistä. Mitään tilastoa asiasta ei kuitenkaan liene. Omaiset päättävät asiasta, ja jokaisella on varmasti omat syynsä. Ylen uutiset kirjoitti kuolinilmoituksista vuonna 2017, alla linkki uutiseen:

https://yle.fi/uutiset/3-9415530