Kuinka suuri elokuvavalikoima Viddlassa on? Kuinka paljon se tulisi maksamaan kirjastolle?

Kysytty

Kuinka suuri elokuvavalikoima Viddlassa on? Kuinka paljon se tulisi maksamaan kirjastolle? Olisi todella, todella hienoa saada tällainen nykyaikainen palvelu toimimaan myös täällä pääkaupunkiseudulla! On hassua, että Kuopiossa on tulevaisuuteen siirrytty ennen pääkaupunkiseutua...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastoissa ei ainakaan toistaiseksi oteta käyttöön Viddla-palvelua, koska sen valikoima on tällä hetkellä pieni, alle 200 elokuvaa. Palvelussa käytetty hinnoittelu on myös hankala Helmet-kirjastojen kokoiselle isolle alueelle. Kirjasto maksaa Viddla-palvelusta käytön mukaan, mutta Helmet-alue on niin suuri, että se söisi määrärahat hyvin nopeasti. Palveluun voidaan asettaa kuukausittainen budjetti, mutta jos käyttöä on paljon, se söisi määrärahat nopeasti ja loppukuusta palvelua ei pääsisi enää käyttämään. Helmet-kirjastot eivät ole ottaneet käyttöön muitakaan vastaavalla hinnoitussysteemillä käytettyjä palveluita.

Helmet-kirjastot seuraavat kuitenkin Viddlan ja muiden elokuvapalvelujen kehitystä tiiviisti.

Helsingin kaupunginkirjasto / Aineisto- ja metatietoyksikkö

http://www.btj.fi/btj-yrityksena/tuotteet-palvelut/viddla-elokuvien-suoratoistopalvelu-kirjastoille/