Kuinka suuren osan sikatalouden päästöistä Suomessa muodostuu Kiinan markkinoille tuotettavasta sianlihasta?

Kysytty

Kuinka suuren osan sikatalouden päästöistä Suomessa muodostuu Kiinan markkinoille tuotettavasta sianlihasta?

Vastaus

Vastattu

Maaseudun tulevaisuus uutisoi (9.12.2019), että Kiinaan vietiin noin kymmenesosa Suomessa kasvatetusta sianlihasta  Tieto perustuu vuoden 2016-2018 Ulkomaankauppatilastoihin ja tietoihin Atrialta ja HK Scanilta (2019-2020):

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/artikkeli-1.754516