Kuinka paljon on eniten luunmurtumia kerralla ihmisellä ennätys?

Kysytty

Kuinka paljon on eniten luunmurtumia kerralla ihmisellä ennätys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Guinnessin maailmanennätysten mukaan näytösajaja ja sijaisnäyttelijä Evel Knievelillä (USA, synt. Robert Craig Knievel) oli ollut 433 luunmurtumaa vuoden 1975 loppuun mennessä. Tämä tieto on siis yhden ihmisen koko elämänaikaisista luunmurtumista, ei kerralla olevista.

https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/most-broken-bones-in-a-lifetime/