Kuinka monessa yleisessä kirjastossa Suomessa on lainausautomaatti? Kuinka monta niitä on yhteensä? Kuinka monessa yleisessä kirjastossa Suomessa on…

Kysytty

Kuinka monessa yleisessä kirjastossa Suomessa on lainausautomaatti?
Kuinka monta niitä on yhteensä?
Kuinka monessa yleisessä kirjastossa Suomessa on palautusautomaatti?
Kuinka monta niitä on yhteensä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastotilastoissa ei näy lukua, josta kävisi ilmi lainaus- ja palautusautomaattien lukumäärä. En löytänyt muutakaan lähdettä, jossa automaattien lukumäärä olisi laskettu. Voit yksinkertaisesti kysyä maakuntakirjastoilta, kuinka monta automaattia kullakin on alueellaan, jos tarvitset tarkkaa lukua tutkimukseen. Täältä löydät maakuntakirjastojen yhteystiedot: http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kirjastoala/maakuntakirjastot/ .