Kuinka korkealla on Vuosaaren huipun korkein kohta? Onko se 60 m vai 65 m? Ilmoitustaulu (vuonna 2017) ilmoitti että se on 60 m, mutta Wikipediassa korkeuden…

Kysytty

Kuinka korkealla on Vuosaaren huipun korkein kohta? Onko se 60 m vai 65 m? Ilmoitustaulu (vuonna 2017) ilmoitti että se on 60 m, mutta Wikipediassa korkeuden ilmoitetaan olevan 65 metriä. Onko siis korkeutta kasvatettu vuoden 2017 jälkeen? Sitä on vaikeata uskoa, koska silloin kun olin siellä vuonna 2017, korkein huippu näytti kutakuinkin samanlaiselta kuin nykyäänkin. Samat isot kivenjärkäleet molempina kertoina huipussa.

Vastaus

Vastattu

Wikipedian artikkelissa ei ollut mainittu lähdettä, joten sen todenperäisyyttä on hankala arvioida. Itse pitäisin Helsingin kaupunkiympäristön julkaisua "Vuosaarenhuippu" luotettavana lähteenä. Siinä korkeudeksi mainitaan n. 60 metriä:
https://www.hel.fi/static/liitteet/kaupunkiymparisto/julkaisut/julkaisu…