Kosmeettista "kirurgiaa" tai muokkausta on käsittääkseni harjoitettu jo aikojen alussa alkeellisin menetelmin. Mahtaako kosmeettisen kirurgian historiasta…

Kysytty

Kosmeettista "kirurgiaa" tai muokkausta on käsittääkseni harjoitettu jo aikojen alussa alkeellisin menetelmin. Mahtaako kosmeettisen kirurgian historiasta löytyä mitään painettua materiaalia, jota olisi yleisistä tai tieteellisistä kirjastoista Suomessa saatavana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat teokset löytyvät Helsingin yliopiston kirjastosta ja viimeinen myös HelMetistä:
http://linda.linneanet.fi/F/U571U76AJTTFY8QT6ECSPNAV1N3EU8CB4BLJ3C1R995…

Saksaksi löytyy myös seuraava teos Kansalliskirjastosta:
Tekijä Gadebusch Bondio, Mariacarla.
Nimeke Medizinische Ästhetik : Kosmetik und plastische Chirurgie zwischen Antike und früher Neuzeit / Mariacarla Gadebusch Bondio.
Julkaistu München : Wilhelm Fink, cop. 2005.