Koska on Marikin nimipäivä? Paljonko nimeä tulee olla käytössä, että se päätyy almanakkaan?

Kysytty

Koska on Marikin nimipäivä? Paljonko nimeä tulee olla käytössä, että se päätyy almanakkaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marikki-nimellä ei ole almanakassa omaa päivää. Almanakkatoimiston sivuilla osiossa Nimiuudistusarkisto löytyy tietoa niistä perusteista, millä nimet ovat almanakassa, ks. http://almanakka.helsinki.fi/nimipaivat/ .
Marikki-nimi on Kustaa Vilkunan Etunimet-kirjan mukaan muunnos nimestä Marika, joka on taas muunnos Mariasta. Marian ja Marikan nimipäivä on 2.7., jolloin voisi myös Marikin nimipäivää viettää.