Otsikko
Koetan löytää vuosia sitten katsomani elokuvan, josta muistan seuraavaa.. Pääosassa Robin Williams. Hän tuntee syyllisyyttä läheisensä (nainen) kuolemasta ja…

Kysytty

Hei,Koetan löytää vuosia sitten katsomani elokuvan, josta muistan seuraavaa..
Pääosassa Robin Williams. Hän tuntee syyllisyyttä läheisensä (nainen) kuolemasta ja suunnittelee elämänsä lopettamista. Mies seisoo jossakin korkealla paikalla näissä aikeissa, kun hänen olkapäälleeen lentää perhonen, jonka mies olettaa olevan viesti kuolleelta naiselta.
Muuta en elokuvasta muista, mutta toivoisin löytäväni leffan ja voivani katsoa sen uudelleen. Mikähän leffa voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Tom Shadyacin ohjaama Patch Adams (1998). Elokuva on tosielämään perustuva ja kertoo mielenterveyspotilaasta, joka ryhtyy lääkäriksi. Siitä löytyy tuo mainitsemasi kohtaus, jossa Robin Williamsin esittämä päähenkilö seisoo jyrkänteen reunalla tuntien syyllisyyttä läheisensä naishenkilön kuolemasta ja on aikeissa hypätä, mutta lähelle laskeutuva perhonen saattaa hänet toisiin ajatuksiin.

Elokuvan DVD-versio löytyy Ratamo-kirjastoista, ja lisäksi täältä voit tarkistaa sen saatavuuden suoratoistopalveluista.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos paljon vastauksestasi! Hienoa, että minulla on nyt leffan nimi tiedossa. Varasin sen jo Ratamo-kirjastoista.