Kirjoitan Genos-lehteen artikkelia Reinhold Hausenista genealogina. Hänen johdollaan kortitettiin Suomen sanomalehtiä vuoteen 1890. Kortisto luovutettiin…

Kysytty

Hei,
Kirjoitan Genos-lehteen artikkelia Reinhold Hausenista genealogina. Hänen johdollaan kortitettiin Suomen sanomalehtiä vuoteen 1890. Kortisto luovutettiin Kansalliskirjastolle. Kysyisin, voiko kortiston pohjalta tehdä hakuja henkilön perusteella. Entä topografisia hakuja? En ole kiinnostunut digitaalisesta sanomalehtiarkistosta vaan nimenomaan siitä, mitä hakumahdollisuuksia "pahvikortistossa" on. Olisin hyvin kiitollinen vastauksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä asiassa teidän kannattaa kääntyä suoraan Kansalliskirjaston puoleen.

Kansalliskirjaston yleisneuvonnan yhteystiedot:
kk-palvelu@helsinki.fi
02941 23196 (arkisin 10–17, ke 10-20, parittomien viikkojen la 9–16)

Kansalliskirjasto ei ole mukana Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa. Voisimme toki olla yhteydessä Kansalliskirjastoon puolestanne, mutta mikäli teille tulee tarvetta lisäkysymyksiin, lienee parempi, että mukana ei ole välikäsiä.