Otsikko
Kirjastonhoitaja, en löydä täällä Espanjassa María Zambranon (1904-1991) runoja ja elämäkertaa suomeksi käännettyinä. Entä Antonio Machadon runoja? Mahtaisiko…

Kysytty

Hei kirjastonhoitaja,
en löydä täällä Espanjassa María Zambranon (1904-1991)
runoja ja elämäkertaa suomeksi käännettyinä.
Entä Antonio Machadon runoja?
Mahtaisiko niitä löytyä kotomaani kirjastoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runoilija ja filosofi Maria Zambranon runoja ei ole käännetty suomeksi, eikä hänestä ole suomenkielistä elämäkertaa. Ruotsiksi häntä käsitellään Inger Enkvistin kirjassa Spanska tänkare under 1900-talet.

Antonio Machadolta ei ole suomennettu yhtään kokoelmaa, mutta hänen runojaan on muutamissa antologioissa:
Maailmankirjallisuuden kultainen kirja 7, Tuhat laulujen vuotta, Lähteenkirkas hiljaisuus ja Suurempi kuin sydämeni.

Antologioita on monissa kirjastoissa Suomessa.