Otsikko
Kirjassa Tiina aloittaa oppikoulun sivulla 102 Tiina lukee sairaalle koulutoverilleen Sylville sadun köyhästä tytöstä, jolla on kyttyrä selässä. Osaisitteko…

Kysytty

Kirjassa Tiina aloittaa oppikoulun sivulla 102 Tiina lukee sairaalle koulutoverilleen Sylville sadun köyhästä tytöstä, jolla on kyttyrä selässä. Osaisitteko kertoa kuka on kirjoittanut sen sadun ja mistä kirjasta satu löytyisi kokonaisuudessaan?

Vastaus

Vastattu

Asiaa on kysytty palvelustamme aiemminkin, mutta varmaa vastausta ei löytynyt: https://www.kirjastot.fi/kysy/tiina-kirjoista-on-joskus-tehty?language_….

Vastauksessa mainittu Ester Karilaan satukokoelma Pientä ja suurta väkeä on julkaistu vuonna 1923. On toki myös mahdollista, että Polva on sepittänyt samasta aihelmasta oman versionsa Tiina-kirjaan, eikä sitä juuri sellaisena ole julkaistu missään.