Kirjailija on Seita Parkkola. Häneltä on tullut uusi kirja nimeltä Viima. Onko tästä viimasta joku sarja, että onko tämä joku osa sarjaa? Vai onko tämä vain …

Kysytty

Kirjailija on Seita Parkkola. Häneltä on tullut uusi kirja nimeltä Viima. Onko tästä viimasta joku sarja, että onko tämä joku osa sarjaa? Vai onko tämä vain "yksittäinen" kirja? Onko Seitalta tullut muita nuortenkirjoja? Sarjoja vai "yksittäisiä"? Tietoja Seita Parkkolasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seita Parkkola (s. 1971) on Turussa asuva kirjailija.
Häneltä ovat ilmestyneet seuraavat kirjat: Yhdessä Niina Revon kanssa seikkailu- ja kauhusarja, jonka osat voidaan lukea myös itsenäisinä teoksina:
Susitosi, nuortenromaani, WSOY, 2001
Ruttolinna, nuortenromaani, WSOY, 2002
Jalostamo, nuortenromaani, WSOY, 2004.
Vuonna 2006 Seita Parkkolalta ilmestyi Viima, joka on yksittäinen teos. Syyskuussa 2009 nuortenromaani Usva, joka on kirjoitettu Viiman hengessä.
Lisää Seitasta voi lukea sivuilta: http://www.nuorisokirjailijat.fi/parkkolaseita.shtml
sekä http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/author&id=545&cat=
(Vastausta päivitetty 16.11.2009)