Kirja "Hanhiemon aarreaitta" tai jotakin sinnepäin? Kirjassa oli loruja (lyllerö tyllerö muurilta putosi, nainen joka asui kengässä ja jolla oli (en muista…

Kysytty

Kirja "Hanhiemon aarreaitta" tai jotakin sinnepäin? Kirjassa oli loruja (lyllerö tyllerö muurilta putosi, nainen joka asui kengässä ja jolla oli (en muista kuinka monta) lasta. Muistaakseni Kirsi (Kirsti?) Kunnas olisi suomentanut runot/pienet sadunpätkät. Onko sitä kirjaa enää tarjolla/ olemassakaan? Miten sitten se runo: Olen siili, tunteellinen siili, niin hyvä kiltti hellä ja kenelläpä kellä on vastaansanomista... mistä kirjasta sen löytää. Asumme tilapäisesti Amerikassa (vakituisesti Helsingissä), ja haluaisin lapsien lukevan mahdollisimman paljon suomenkielisiä satuja/kirjoja (kaksosemme ovat vasta 1 v. ja 10 kk), mutta kun kirjakaupoissa eivät nettisivuill kuvaile kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseiset lorut löytyvät teoksesta Hanhiemon iloinen lipas, jossa runot on vanhojen englantilaisten lastenlorujen aiheista vapaasti riimitellyt Kirsi Kunnas. (Muurilta muuten putosi Tyyris Tyllerö, ja kenkätalon eukon lapsia oli sata.)

Kirsi Kunnaksen oma runo Tunteellinen siili löytyy esim. Kaarina Helakisan toimittamasta lastenrunojen kokoomateoksesta Pikku Pegasos : 400 kauneinta lastenrunoa. Samassa kirjassa on varmaan muitakin tarkoituksiisi sopivia runoja. Molempia kirjoja on saatavissa Helsingin kaupunginkirjastosta; hylly-
tilanteen voit tarkastaa aineistotietokanta Plussasta.

3 ääntä

Kommentit

Kysymys on vanha, joten vastauksessakin on kyllä päivitettävää. Nimittäin nykyään on aineistotietokanta Helmet www.helmet.fi ja lisäksi kirjoja voi saada Suomesta ulkomaille Helma-palvelun kautta. Silloin on oltava kirjastokortti Suomessa Helmet-kirjastoihin, mutta kirjoja voi tilata ulkomaille.