Otsikko
Kiinnostaisi lukea romaaneja, missä esiintyy sekä kaikkitietävä kertoja että minä-kertoja? Jos, niin onko niitä paljon, muutakin riittäisi. Kiitos vastauksesta…

Kysytty

Kiinnostaisi lukea romaaneja, missä esiintyy sekä kaikkitietävä kertoja että minä-kertoja? Jos, niin onko niitä paljon, muutakin riittäisi.
Kiitos vastauksesta ja vaivannäostä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Katso esimerkiksi Juha Seppälän romaanit Paholaisen haarukka (2008) ja Sankariaika (2018), Kjell Westön Leijat Helsingin yllä (1996) tai Hanna-Riikka Kuisman romaani Kerrostalo (2019). Lisää luettavaa löytyy esimerkiksi Tieteen termipankin kirjallisuudentutkimuksen termipankin kautta, katso

https://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:metafiktio