Romaaneja/novelleja joissa päähenkilö tulee tietoiseksi siitä että hän on fiktiivinen hahmo

Kysytty

Hei, haluaisin löytää romaaneja/novelleja joissa päähenkilö tulee tietoiseksi siitä että hän on fiktiivinen hahmo.

Vastaus

Vastattu

Tässä joitakin esimerkkejä romaaneista:

Michael Ende: Tarina vailla loppua

Jasper Fforde: The Eyre Affair (Thursday Next -sarjan 1. osa, ei julkaistu suomeksi)

Cornelia Funke: Mustesydän, Musteloitsu, Mustemaailma

Jostein Gaarder: Sofian maailma

Ursula Le Guin: Lavinia

John Scalzi: Redshirts (ei julkaistu suomeksi)

Novelleista löytyi Gene Wolfen The Last Thrilling Wonder Story (ei julkaistu suomeksi).

Lisäksi Italo Calvinon romaani Jos talviyönä matkamies saattaisi olla kiinnostava, sillä siinä lukija päätyy kirjan hahmoksi.