Otsikko
Kielitaidon ylläpitämiseksi luen englanninkielisiä romaaneja. Onko olemassa mitään listaa tai suosituksia englanninkielisistä kirjoista, jotka eivät…

Kysytty

Kielitaidon ylläpitämiseksi luen englanninkielisiä romaaneja. Onko olemassa mitään listaa tai suosituksia englanninkielisistä kirjoista, jotka eivät sisällöltään olisi liian monimutkaisia tai vaikeakielisiä? Turhan hankalat juonet tai valtavan kuvailevan tekstin käyttö tekevät lukemisen hankalaksi. Olen lukenut valtavan määrän Danielle Steelin tuotantoa, mutta se alkaa jo kyllästyttää Toivottavasi voitte auttaa! Aihe kuin aihe käy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Listaa näistä helppolukuisista englanninkielisistä kirjoista ei löydy ainakaan Turun kaupunginkirjastosta.
Helpoimpia aloittaa ovat ainakin englanninkielen lukemistot (ns. Easy readers), jotka löytyvät meiltä luokassa 89.5072. Myöskin englanninkieliset nuortenkirjat ovat yleensä helppotajuisia kieleltään, esimerkiksi Sue Townsend ja klassikoista L.M. Montgomeryn Anne-kirjat.
Dekkareista kannattaa kokeilla Agatha Christietä, Arthur Conan Doylea, Sue Graftonia ja kauhukirjoista esim. Edgar Allan Poen novelleja. Viihdekirjallisuudesta löytyy esim. Rosamunde Pilcher, Nora Roberts. Muista nykykirjailijoista voisi kokeilla esim. seuraavia kirjailijoita: Helen Fielding, Joanne Harris, Joanna Trollope, Fay Weldon, Nicholas Evans, Peter Mayle, James Herriot ja klassikoista esim. John Steinbeck, Ernest Hemingway, Mark Twain ja Jane Austen.