Keräilyharraste on tuonut elämääni monta mielenkiintoista hetkeä. Kirjaosaston ohella olen viehtynyt Lomonosovin posliiniin sekä - banaalisti Alkonkin myymiin…

Kysytty

Hei!

Keräilyharraste on tuonut elämääni monta mielenkiintoista hetkeä. Kirjaosaston ohella olen viehtynyt Lomonosovin posliiniin sekä - banaalisti Alkonkin myymiin Happy cat -kissaviinipulloihin. Kysymykseni onkin kaksiosainen:

- mitä tietoteosta suosittelisitte Lomonosovin historiasta?

- mistä löytäisin ajantasaisen ja kattavan listauksen siitä, montako eriväristä Happy cat -pulloa kaiken kaikkiaan löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lomonosovin posliinitehtaasta on kirjoitettu englanninkielinen historiikki: Galina Agarkova,  250 years of lomonosov porcelain manufacture St. Petersburg : 1744-1994 (1994). Kirjan saa lainaan mm. Vaara-kirjastoista:

https://vaara.finna.fi/Record/vaarakirjastot.201024

Vuonna 2011 museokeskus Vapriikissa Tampereelle oli esillä Lomonosovin posliinia, ja Vapriikin sivuilta löytyy tietoa aiheesta:

http://vapriikki.fi/ei-kategoriaa/minullako-lomonosovin-posliinia/

Keräämiäsi viinipulloja on lukuisia värejä, mutta mitään listausta emme valitettavasti onnistuneet löytämään.