Kenenkähän runo? Oli 60-luvun alkupuolella jossain lehdessä. Nimi ehkä KRIITIKKO. "Sielusi tunkioaarteita pöyhien rakennat uljasta Parnasson uraa. Pakkeihin…

Kysytty

Kenenkähän runo? Oli 60-luvun alkupuolella jossain lehdessä. Nimi ehkä KRIITIKKO. "Sielusi tunkioaarteita pöyhien rakennat uljasta Parnasson uraa. Pakkeihin veljies hengessä köyhien ammennat kirkastettua kuraa. Jokaista naattia nauttien natustat, rottien rääpiäisherkkuja ratustat , syvemmä syvemmä itseäs tongit uutta ja outoa ilmoille (esille?) ongit. .... Maailma tunkio, elämä tunkio, jokainen ihminen pohjalta tunkio. Yksi on sentään mitätön ero meillä veljeni freudistinero - sinä menet tunkioon nuuskivin kärsin, minä taas tunkiostani kärsin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Matti Kuusen Inhuuden ihantelijalle kokoelmasta Routa liikkuu (WSOY, 1947).

http://www.kirjastot.fi/fi-fi/tietopalvelu/kysymys.aspx?ID=02342f16-5f0…