Otsikko
Kenen tenorisaksofonistin Albumin nimi on No Smoking ?

Kysytty

Kenen tenorisaksofonistin
Albumin nimi on
No Smoking
?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luultavasti kyseessä on yhdysvaltalainen jazzsaksofonisti Archie Shepp. Hän on levyttänyt Horace Silverin sävellyksen "No Smoking" albumilla Tray of Silver (1979) ja soittaa levytyksellä nimenomaan tenorisaksofonia. Saman sävellyksen ovat levyttäneet muun muassa ranskalainen baritonisaksofonisti Frédéric Couderc vuonna 2000 ja yhdysvaltalainen tenorisaksofonisti Eric Alexander vuonna 1998. Lisäksi ruotsalainen tenorisaksofonisti John Högman on levyttänyt samannimisen sävellyksensä vuonna 1995. Yksikään näistä albumeista ei kuitenkaan ole nimeltään "No Smoking".

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Vähintään yhtä vahva ehdokas kuin Shepp on Hank Mobley, joka soitti tenorisaksofonia, kun Silver itse levytti tämän saman sävellyksensä kantaesityksen levylleen The Stylings of Silver (1957). Sitä ei vain löydy hakemalla sanamuotoa No Smoking, koska tässä alkuperäisversiossa kappaleen nimi on muodossa No Smokin'.