Otsikko
Kuulin radiosta hiljattain T.Albinonin Adagion jazz-yhtyeen esittämänä. Olisi mielenkiintoista tietää yhtyeen nimi.Muistaakseni esitys tuli Radio Classicin…

Kysytty

Kuulin radiosta hiljattain T.Albinonin Adagion jazz-yhtyeen esittämänä. Olisi mielenkiintoista tietää yhtyeen nimi.Muistaakseni esitys tuli Radio Classicin kautta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näillä tiedoilla on valitettavasti hyvin vaikea päätellä, kenen versiosta voisi olla kyse. Tästä Adagiosta on tehty suuri määrä versioita, eikä ilmaisu "jazz-yhtye" kerro mitään täsmällistä esimerkiksi soittimista. Kävin läpi Radio Classicin helmikuun soittolistat, joilta löytyi kyllä tämä teos pariinkin kertaan, mutta ihan perinteisinä versioina.

Jos emme tiedä varmasti, minkä version asiakas on kuullut, on sen esittäjääkin vaikea arvailla. Jos radioaseman nimi on muistettu oikein, voisi ilmaisun "hiljattain" täsmentäminen auttaa eteenpäin. Osoitteessa http://www.radioclassic.fi/fi/soitetut voi etsiä aseman soittamaa musiikkia.

Heikki Poroila
Tikkurilan kirjasto