Kenen suomalaisen naisrunoilijan kirjoittama on runo vanhastapiiasta? Siinä sanotaan jotenkin näin: "tulisitpa nyt kun..."

Kysytty

Kenen suomalaisen naisrunoilijan kirjoittama on runo vanhastapiiasta? Siinä sanotaan jotenkin näin:
"tulisitpa nyt kun..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Eeva Kilven runo Vanhanpiian viikonloppu, joka löytyy kokoelmasta Kiitos eilisestä (1996) ja myös Tämän runon haluaisin kuulla 3 -antologiasta. Runo alkaa seuraavasti:

Tulisit nyt kun aurinko paistaa
tulisit nyt kun sataa
tulisit nyt kun minä olen yksin
tulisit nyt kun tuli muitakin.