Otsikko
Kenen runosta on Kun eilen illalla mä nousin portaita näin siellä miehen joka ei kuitenkaan ollut paikalla. Ei ollut tänäänkään, voi miten saisi hänet pois…

Kysytty

Kenen runosta on

Kun eilen illalla mä nousin portaita näin siellä miehen joka ei kuitenkaan ollut paikalla.
Ei ollut tänäänkään, voi miten saisi hänet pois täältä.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on käännös William Hughes Mearnsin runosta Antigonish (kirjoitettu 1899).

Runon alku kuuluu alkukielellä:

"Yesterday, upon the stair,
I met a man who wasn't there!
He wasn't there again today,
I wish, I wish he'd go away!"

Tunnetaan myös nimellä "The little man who wasn't there", jonka on levyttänyt mm. Glenn Miller.