Kenen runoilijan runossa mainitaan Valkeat juotsenet? Ja kuinka runo jatkuu...?

Kysytty

Kenen runoilijan runossa mainitaan Valkeat juotsenet? Ja kuinka runo jatkuu...?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eero Eerolan kokoelmassa Lauluja ja runoja (1916) on runo Valkeat joutsenet. Siinä ei ole kerto-osuutta, mutta se on myös sävelletty mieskuorolauluksi, tekijä Eino Linnala, laulun muotoa en pystynyt tarkistamaan, koska sitä ei löytynyt meidän kirjastostamme. Laitan tähän runon sanat, mutta kysy lisää, jos tämä ei ole oikea runo. Runon ikä kyllä täsmäisi.