Kenen runoilijan runo alkaa seuraavasti: Ei rauha ole valkoisia kyyhkysiä lippuja,fanfaareja kunniamarsseja. Se on hiljaista työtä näännyttävässä arjessa…

Kysytty

Kenen runoilijan runo alkaa seuraavasti:
Ei rauha ole valkoisia kyyhkysiä lippuja, fanfaareja kunniamarsseja.
Se on hiljaista työtä näännyttävässä arjessa.
Pienten velvollisuuksien huomaamatonta täyttämistä
kaukana näköalapaikoilta.
Tarttumista veljen käteen sivukadulla
vaikka oma käsikin voimaton ja tyhjä...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei rauha ole valkoisia kyyhkysiä on Maaria Leinosen runo kokoelmasta Suven ja talven välimerkit (Kirjapaja 1992).