Otsikko
Kenen runo ja missä teoksessa on kohta, joka menee suunnilleen näin: "ja elämä luikahtaa ohi kuin peltohiiri - ruohonkaan värähtämättä" ? Suurkiitokset…

Kysytty

Kenen runo ja missä teoksessa on kohta, joka menee suunnilleen näin:
"ja elämä luikahtaa ohi kuin peltohiiri
- ruohonkaan värähtämättä"
?

Suurkiitokset tiedosta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mitä todennäköisimmin tarkoitatte Ezra Poundin runoa, josta seuraaavassa ote:

"And the days are not full enough
And the nights are not full enough
And life slips by like a field mouse
Not shaking the grass"

Suomeksi runo löytyy Tuomas Anhavan käätämänä kirjassa Pound, Ezra : Personae : valikoima runoja vuosilta 1908-1919 (1976), s. 58.

"Eivätkä päivät ole kyllin täydet
eivätkä yöt ole kyllin täydet
ja elämä luikahtaa ohi kuin peltohiiri
ruohon värähtämättä"