Otsikko
Kenen puoleen kääntyisin kysyen, mikä olisi taloudellisesti edullisin ratkaisu minulle eläkkeelle siirtymisen alhaisimman ikärajan koittaessa ensi…

Kysytty

Kenen puoleen kääntyisin kysyen, mikä olisi taloudellisesti edullisin ratkaisu minulle eläkkeelle siirtymisen alhaisimman ikärajan koittaessa ensi vuodenvaihteessa? Jatkanko keikkatöissä (toisinaan) ja saan pikku palkkaa ja soviteltua päivärahaa 65 v. asti? Vai siirrynkö eläkkeelle 64 v ja 3 kk? Tällöin päivärahat eivät enää kerrytä eläkettä, sen tiedän.

Vastaus

Vastattu

Suomi.fi-verkkosivuston mukaan yksityiskohtaista eläkeneuvontaa työeläkkeestäsi, vanhuus-, työkyvyttömyys- tai perhe-eläkkeisiin liittyen saat omasta työeläkelaitoksestasi. Jos et tiedä omaa työeläkelaitostasi, voit selvittää sen kirjautumalla Siirry työeläkelaitoksesi palveluun.

https://www.suomi.fi/palvelut/elakeneuvonta-elaketurvakeskus/3b872596-e…