Otsikko
Kenen proosaruno? Vanha isäni sanoo olevansa huonoissa väleissä auringon kanssa. Aamuisin hän vetää kepillään verhot tiukasti kiinni ja istuutuu sänkynsä…

Kysytty

Kenen proosaruno? Vanha isäni sanoo olevansa huonoissa väleissä auringon kanssa. Aamuisin hän vetää kepillään verhot tiukasti kiinni ja istuutuu sänkynsä laidalle, siinä hän käärii hihojaan ja hipelöi kosteita käsivarsiaan päivän pitkinä hetkinään ja puhuu pehmeällä vaimentuneella äänellään: Nämä nykyiset vaatteet ovat liian pehmeitä lirppuja ja ne liimautuvat ihoon kiinni.
Hänen huoneensa on keittiön takana. Vanha äitini avaa ja sulkee hänen huoneensa oven...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on Niilo Rauhalan ja löytyy ainakin kokoelmista Meidän isä : runoja isälle, toim. Tuula Simola (Otava, 1998) ja Meren läheisyys : runoja / Niilo Rauhala (Otava, 1975).