Kenen kirjoittama runo alkaa sanoilla:"Kuljen kevätyössä tietä hämyisää..". Muistaaakseni toinen säkeistö jatkui:"On kuin neva aava hiljaa unelmois, puiden…

Kysytty

Kenen kirjoittama runo alkaa sanoilla:"Kuljen kevätyössä tietä hämyisää..". Muistaaakseni toinen säkeistö jatkui:"On kuin neva aava hiljaa unelmois, puiden vanha naava värähtelee pois, ihmeellinen herkkä rauha vallitsee, kuu ja kuusen kerkkä maata hallitsee," Haluaisin koko runon säkeistöt ja tiedon, kuka on runon kirjoittanut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Einari Vuorelan kirjoittama runo Kevätyö. Se löytyy kokoelmasta Veräjäpuu (1952).