Kenen kirjoittama ja minkä niminen oli 80-luvulla (muistaakseni) myynnissä ollut runomittainen aapiskirja, jossa seikkailivat Miimo ja Dan? Tämä oli minulle…

Kysytty

Kenen kirjoittama ja minkä niminen oli 80-luvulla (muistaakseni) myynnissä ollut runomittainen aapiskirja, jossa seikkailivat Miimo ja Dan? Tämä oli minulle todella rakas kirja ja tykkäsin kuvituksista - muistan edelleen pitkiä pätkiä kirjan runoista, mutta kirja katosi ennenkuin tajusin sen pelastaa itselleni tai ottaa nimen ylös. Haluaisin sen metsästää, mutta etsimistä helpottaa kun on edes tekijän nimi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kyseessä on varmaankin Matleena ja Anna Taurialan Runoaapinen, joka on ilmestynyt vuonna 1978. Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutin kirjaston Onnet-tietokannasta http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/snki/lastenjanuorten.htm voi tehdä hakuja vapaasanoilla.