Otsikko
Kekkosen päiväkirja 16.4.1962: "Jussi-veljen hautajaiset Kajaanin sankarihautaan." Haudataanko Kajaanissa kaikki sodan jälkeen kuolleet veteraanit…

Kysytty

Kekkosen päiväkirja 16.4.1962:
"Jussi-veljen hautajaiset Kajaanin sankarihautaan."

Haudataanko Kajaanissa kaikki sodan jälkeen kuolleet veteraanit sankarihautaan ja onko se
ylipäänsä miten yleistä, vai oliko tässä poikkeustapaus kun oli presidentin veli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kajaanin seurakunnasta todetaan, että sodan jälkeen sankarihautaan on haudattu Jussi Kekkosen lisäksi vain Karjalaan jääneiden sankarivainajien viime vuosina kotiin tuotuja luita.
Miksi Jussi Kekkonen haudattiin sankarihautaan, ei ole tarkkaan tiedossa, omaiset halusivat hänet kotikaupungin hautaan.