Otsikko
Kaupunginjohtajasta maalataan aina kuva. Ehtikö Eino J Härkönen maalata sen vai kuka sai sen kunnian.

Kysytty

Kaupunginjohtajasta maalataan aina kuva. Ehtikö Eino J Härkönen maalata sen vai kuka sai sen kunnian.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1943 Suomen kuvaamataiteilijat -matrikkelissa kerrotaan kuvataiteilija Eino J. Härkösen maalanneen joukon muotokuvia, mutta sen tarkemmin ei  asiasta kerrota. Härkönen kuoli jo vuonna 1944. Kenen kaupunginjohtajan muotokuvaa tarkoitat?  2010 eläkkeelle jääneen kaupunginjohtajan Juhani Meriläisen  muotokuvan maalasi taidemaalari Timo Vuorikoski. Alla linkki Ylen uutiseen aiheesta 3.9..2010:

https://yle.fi/uutiset/3-5625253