Kokoomaluetteloita suomalaisten säätyläisten muotokuvamaalauksista Ruotsin vallan ajalta? Myös rajatummista muotokuvaluetteloista voisi olla apua, esim…

Kysytty

Kokoomaluetteloita suomalaisten säätyläisten muotokuvamaalauksista Ruotsin vallan ajalta?

Myös rajatummista muotokuvaluetteloista voisi olla apua, esim. tyyliin "Viipurin hiippakunnan kirkkoherrat" tai "Turun hovioikeuden jäsenet".

Kiitoksia tiedoista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ruotsin vallan ajan muotokuvamaalauksen kohteita ja taiteilijoita voi yrittää selvittää seuraavien teosten avulla:
1) Ahrenberg, Jac: Porträtt och porträttsamlingar i Finland, 1896.
2) Meinander, K.K.: Finländska porträtt under 1700-talet, 1900.
3) Meinander, K.K.: Porträtt i Finland före 1840-talet
I-II, 1931. Teosten saatavuustiedot voi tarkistaa Linda-yliopistokirjastojen yhteisluettelosta, jota voi käyttää kirjastojen työasemilta.