Katsoin ja kuuntelin Tarantinon Kill Bill 1 elokuvan ja ihastuin sen japanilaiseen laulajaan . Nimi on Meiko Kaji. Mistä löytyisi hänen laulujaan lisää…

Kysytty

Katsoin ja kuuntelin Tarantinon Kill Bill 1 elokuvan ja ihastuin sen japanilaiseen laulajaan . Nimi on Meiko Kaji. Mistä löytyisi hänen laulujaan lisää. Samoin säveltäjä Masaaki Hirao kiinnostaa. Osaatko auttaa japanilaisen pop musiikin etsinnässä. Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meiko Kaji on laulava näyttelijä. Vuonna 2004 ilmestyneellä levyllä "Zenkyokushu" on koottu elokuvanäyttelijän tunnetuimpia levytyksiä. Sitä ei ole Lahden kaupunginkirjastossa, mutta muualta Suomen kirjastoista cd-levyä löytyy, joten sen voi esim. kaukolainata. Mm. Wikipediasta löytyy enemmän englanninkielistä tietoa Meiko Kajista osoitteessa http://en.wikipedia.org/wiki/Meiko_Kaji.
Masaaki Hirao on elokuvamusiikkisäveltäjä ja näyttelijä. Internet Movie Databasesta voi Hiraon nimellä etsiä elokuvia, joihin hän on säveltänyt musiikin. Suomen kirjastoista Masaaki Hiraon musiikkia näyttäisi löytyvän Kill Bill soundtrack 1:n lisäksi vain elokuvien taustamusiikkina, ei cd-levyinä.
Lahden kaupunginkirjaston musiikkiosastolle on hankittu uutta japanilaista pop- ja rockmusiikkia, joita voi hakea internet-sivuiltamme asiasanalla "japani" ja valitsemalla luokkavalikosta "pop- ja rockmusiikki" tai kysymällä virkailijoilta kirjastossa.