Kaipailen tietoa aiheesta kouluviihtyvyys?

Kysytty

Kaipailen tietoa aiheesta kouluviihtyvyys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alavieskan, Kalajoen, Nivalan, Oulaisen, Sievin ja Ylivieskan kirjastojen yhteisestä Tiekkö-kirjastojen tietokannasta http://tiekko-info.origonet.net/Scripts/Intro2.dll?formid=form2 löytyivät seuraavat kirjat käyttämällä hakusanoina asiasanoja "koulu" ja "ilmapiiri" sekä "koulu" ja "viihtyvyys":

Salmivalli, Christina: Koulukiusaamiseen puuttuminen : kohti tehokkaita toimintamalleja. PS-kustannus, 2003.

Laine, Kaarlo: Koulukuvia : koulu nuorten kokemistilana. Jyväskylän yliopisto, 2000.

Himberg, Lea: Opettaja ja työyhteisö. WSOY, 1996.

Laine, Kaarlo
Ameba pulpetissa : koulun arkikulttuurin jännitteitä. Jyväskylän yliopisto, 1997.

Kääriäinen, Hillevi: Tutkiva ja muuttuva koulu. WSOY, 1997.

Mikäli tarvitset lisää tutkimustietoa aiheesta, kirjastoissa on käytössä myös Suomen korkeakoulukirjastojen Linda-yhteistietokanta. Kirjastosi kautta on mahdollista tilata lainaksi kaukolainoja muualta Suomesta. Lindasta löytyy kirjallisuutta runsaasti hakusanalla "kouluviihtyvyys", mm. seuraava pro gradu -työ:

Koulu on kiva paikka : Viides- ja kuudesluokkalaisten kouluviihtyvyys Kalajoen kaupungin suurella ja pienillä kouluilla / Leena Hänninen, Heidi Karhulahti.
Pro gradu -työ : Oulun yliopisto, Kajaanin opettajankoulutusyksikkö, 2005.