Otsikko
Kaikki säkeistöt runosta "Kuva", Paavo Cajander

Kysytty

Kaikki säkeistöt runosta "Kuva", Paavo Cajander

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paavo Cajanderin Kuva julkaistiin ensimmäisen kerran Kaikuja Hämeestä -albumissa vuonna 1878. Tämän lisäksi runo löytyy A. V. Koskimiehen toimittamasta Cajanderin runojen kokoelmasta Runoelmia (Kirja, 1914). Runo sisältyy myös esimerkiksi runoantologioihin Tämän runon haluaisin kuulla (Tammi, 1978) ja Juhla on runojen aikaa (Karisto, 1980).

Voit lukea runon myös digitoidusta teoksesta Valikoima runoja lapsille (1906, s. 63)

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/144798/Valikoima_runoja_lap…