Kaikkea (melkein) näemmä pystyy avullanne jo digitoimaan, mutta onnistuuko vanhojen 7 tuuman kelanauhojen muokkaaminen? Muutama kela odottanut kellarissa…

Kysytty

Hei. Kaikkea (melkein) näemmä pystyy avullanne jo digitoimaan, mutta onnistuuko vanhojen 7 tuuman kelanauhojen muokkaaminen? Muutama kela odottanut kellarissa useita vuosia ja muistin että kirjastoissa on ainakin muita medioita voinut muuntaa. Kuinka näiden kanssa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjastossa on mahdollista tallentaa VHS-kasetilla olevaa materiaalia digitaaliseen muotoon DVD-levylle sekä C-kasetteja ja LP-levyjä CD-levyille. Kelanauhojen digitointiin ei valitettavasti ole laitteistoa.

Internetistä löytyy useita kaupallisia digitointipalveluja tarjoavia yrityksiä, joiden avulla kelanauhojen sisältämä aineisto on siirrettävissä CD-levyille.