Otsikko
Joulun aikaan on joskus soinut radion klassisen musiikin toivekonsertissa muistaakseni saksankielinen laulu jonka nimi oli suomeksi "Maria pesee Jeesus-lapsen…

Kysytty

Joulun aikaan on joskus soinut radion klassisen musiikin toivekonsertissa muistaakseni saksankielinen laulu jonka nimi oli suomeksi "Maria pesee Jeesus-lapsen vaippoja". Naislaulajan esittämänä. Mikähän on laulun nimi ja kenen säveltämä. Olisi kiva myös tietää kuka llaulaa. Yrittäisin sitä toivoa uudelleen toivekonsertissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko laulu olla espanjalainen kansanlaulu La Virgen lava pañales? Yleisradion Fono-tietokannassa laulun nimi on suomennettu näin: Neitsyt Maria pesee Pojan vaippoja.

Naislaulajista sen on levyttänyt ainakin Kiri Te Kanawa, mutta hän laulaa sen englanniksi. Englanniksi laulun nimi on The Virgin washes the swaddling. Tässä on linkki Kiri Te Kanawan esitykseen: http://www.youtube.com/watch?v=ADxuhHNZVCc.