Joskus viisikymmentä vuotta sitten tai aikaisemminkin Stockmannin leipäosastolla myytiin aivan ihania kenties voitaikinaleivonnaisia. (voi olla ihan muuta…

Kysytty

Joskus viisikymmentä vuotta sitten tai aikaisemminkin Stockmannin leipäosastolla myytiin aivan ihania kenties voitaikinaleivonnaisia. (voi olla ihan muuta taikinaa). Ne olivat siis pyöreitä, vähän isompia kuin juomalasin pohja ja päälle oli laitettu unikonsiemeniä. Todella ohuita, että niitä aina varovasti leivoslaatikkoon laitettiin. Muistaakseni ne olivat aika hintavia! On siitä yli viisikymmentä vuotta.
Onko tietoa,mitä ne olivat ja miten tehty? Ne poistuivat aikanaan myynnistä, mutta e tiedä miksi. Kaipaan niitä vieläkin,vaikka olen jo 68-vuotias. Äitini niitä usein osteli.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en monista yrityksistä huolimatta löytänyt vastausta kysymykseesi. Ehkä joku palvelun lukijoista muistaa kyseisen leivonnaisen?