Joskus pienenä(-80luvulla) luin lasten lukukirjan joka kertoi luolamiehen(tai siis pojan) seikkailuista. Itseasiassa en enää muista mitä siinä tarinassa…

Kysytty

Hei, joskus pienenä(-80luvulla) luin lasten lukukirjan joka kertoi luolamiehen(tai siis pojan) seikkailuista. Itseasiassa en enää muista mitä siinä tarinassa tapahtui mutta olisi kova halu saada se kirja uudelleen luettavaksi sekä itselleni, että lapsille. Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kysymyksessä olla Veikko Haakanan kirjoittama seikkailukertomus Luolamiehen poika. Haakana on kirjoittanut myös muita kivikauteen sijoittuvia nuortenkirjoja.

1957 Luolamiehen pojat
1958 Luolapoikien paluu
1959 Poikkikirves iskee
1961 Jäätikkö uhkaa
1962 Kuonokasvoinen kauhu
1969 Kivinen biisoni

Lisätietoa Veikko Haakanasta löytyy mm. scifi ja fantasikirjallisuuteen erikoistuneelta Risingshdow-sivustolta (http://fi.risingshadow.net/library?action=author&author_id=1216) sekä Helsingin kaupunginkirjaston ylläpitämältä Sanojen aika-sivustolta (http://kirjailijat.kirjastot.fi/kirjailija.aspx?PersonID=1641&PageConte…)