50-luvun satukuvakirja kiltistä bernhardilaiskoirasta

Kysytty

Joskus 50-luvulla oli pienikokoinen lasten riimimuotoinen satukuvakirja joka kertoi ....bernhardilainen niin .... ja auttavainen, siis kiltistä bernhardilaiskoirasta. En saa millään nimeä enkö tekstiä mieleeni. Mikähän se voisi olla?

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä ehkä Adi-sedän eli Arnold Tilgmannin Pikku Halli kasvaa (Paletti, 1948)? Siinä bernhardinkoira Halli kertoo tarinansa pennusta täysikasvuiseksi.