Otsikko
Jos on maksuja edsellisistä lainoista melkein 20 eurolla, voiko varata uusia teoksia vai tuleeko ensin maksaa edelliset maksut? Helmetin nettisivuilla…

Kysytty

Hei,

Jos on maksuja edsellisistä lainoista melkein 20 eurolla, voiko varata uusia teoksia vai tuleeko ensin maksaa edelliset maksut? Helmetin nettisivuilla varaaminen ei onnistunut ja ilmoitettiin kyseessä olevan jokin virhe ja tulisi ottaa yhteys kirjastonhoitajaan. Voiko olla mahdollista, että lainaoikeuteni on mennyt edellisen teoksen ollessa myöhässä eräpäivästä ja miten minun silloin tulisi toimia, jotta saisin oikeuteni takaisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjastojen käyttösääntöjen mukaan menetät lainausoikeutesi, kun velkasaldosi on 10,00 euroa tai enemmän. Tämä tarkoittaa sitä, että et voi varata, uusia tai lainata teoksia ennen kuin velkasaldosi on alle 10 euroa. Saat lainausoikeutesi takaisin maksamalla velkasaldoasi jossain HelMet-kirjastossa.

HelMet-kirjastojen käyttösäännöt: http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/HelMetkirjaston_…
HelMet-kirjastojen maksut: http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Maksut(647)